Monthly Archives: juli 2018

  • 0
maagballon

Wat is een maagballon?

Tags : 

Lang niet iedereen vindt het makkelijk om af te vallen. Dit is het ook echt niet. Loop maar eens in de winkel en kijk om je heen, overal is wel weer iets ongezonds te kopen. Gelukkig zijn er verschillende oplossingen voor mensen die maar echt niet af kunnen vallen, een van deze oplossingen is om een maagballon te nemen. De naam verteld het eigenlijk al, het is als het ware een ballon die in jouw maag geplaatst wordt. Hierdoor wordt een deel van de maag dus afgeschermd, deze zal dus sneller vol zitten. Het gevolg hiervan is dat je sneller vol zal zitten. Dit zorgt er weer voor dat je minder snel zal gaan eten. Zoals je wel begrijpt is het afvallen veel makkelijker als je niet elke keer honger hebt. Op die manier zou afvallen een eitje moeten zijn!

De maagballon wordt door de dokter dus in jouw maag geplaatst. Het is een speciale ballon die niet zomaar kapot kan gaan, dat is natuurlijk wel nodig met al die zuren in jouw maag. De ballon blijft dus in jouw maag zitten voor zolang dat nodig is. Vaak vult de ballon ongeveer 4/5 deel op. Op die manier heb je over de dag heen dus geen honger meer. Het is zo dat heel veel mensen het een goede oplossing vinden. Het is alleen wel iets waar je over na moet denken, ondanks dat het een kleine ingreep is, is het nog altijd een operatie natuurlijk. Zo heb je gelijk resultaat maar als je maar ongezond blijft eten dan lost het natuurlijk nog niet op. Je zult het dus moeten combineren met een gezond eetpatroon om zo de beste resultaten te krijgen.


  • 0

Hoe krijg je meer energie?

Tags : 

Heb jij wel eens het gevoel dat je wat meer energie kan gebruiken? Dan ben je zeker niet de enige. Tegenwoordig hebben steeds meer mensen last van vermoeidheid. Mocht je dit lezen en jezelf hierin herkennen, dan hebben wij een paar tips hoe je meer energie kan krijgen.

Slaap

Dat slapen belangrijk is voor een mens weet natuurlijk iedereen. Toch gaan we nog iets te vaak te laat naar bed. Je moet eigenlijk zorgen dat je iedere nacht minimaal 7 tot 9 uur slaap hebt als volwassene. Niet alleen hoelang je slaapt is belangrijk, ook de kwaliteit van je slaap en het ritme. Het heeft geen zin om elke dag 12 uur te slapen, hier wordt je zelfs alleen maar vermoeider van. Zorg ook dat je elke dag op hetzelfde tijdstip gaat slapen. Mocht je toch erg vermoeid zijn, dan kan je ook een powernap proberen. Dit kan je weer een boost geven.

Eet veel groente en fruit

Veel mensen hebben zonder dat ze het weten vaak een vitaminen- of mineralentekort. Deze kun je halen uit groente en fruit. Vooral groente zit vol met goede voedingsstoffen die je meer energie gaan geven. Ongezond eten doet eigenlijk juist het tegenovergestelde en kost je energie. Leer jezelf dus aan dagelijks veel groente te eten. Wanneer je de juiste voeding eet, zal zowel je mentale als fysieke toestand een hoop verbeteren.

Geen koffie

Het is voor ons hartstikke normaal om dagelijks een aantal bakken koffie te drinken. Het is echter niet heel goed voor onze energie. Hoewel je zou denken dat koffie een oppepper is, uiteindelijk heeft het een negatief effect op je energie. Drink dus zo weinig mogelijk koffie, anders wordt het uiteindelijk meer een gewoonte en heb je er niks meer aan.

Afvalstoffen

Je lichaam wordt dagelijks geconfronteerd met stoffen die er eigenlijk niet in horen. Gelukkig weet je lichaam goed hiermee om te gaan, maar hij loost ze niet vanzelf. Om van je afvalstoffen af te komen moet je gezond eten, sporten en veel water drinken. Doe je dit niet, dan stapelen deze stoffen zich op en wordt je vanzelf moe.

Sport

Wanneer je fitter bent, zal je natuurlijk ook meer energie krijgen. Ga geregeld naar de fitness en zorg dat je krachttraining doet en beweging krijgt. Je conditie zal hier beter van worden, je wordt minder snel moe en je gaat je lichamelijk sterker en beter voelen. Hiernaast heeft sporten natuurlijk nog veel meer voordelen. Je krijgt een betere doorbloeding, je immuunsysteem wordt beter, je krijgt meer zelfvertrouwen en ga zo maar door.


  • 0

Pijnklachten: Tips

Tags : 

We hebben allemaal wel eens pijn. Pijn is een signaal van het lichaam dat er iets mis is. Het lichaam geeft een signaal dat er een te sterke prikkeling is. Er komen stoffen vrij die de receptoren van je pijnzenuwen prikkelen. Van daaruit wordt een signaal verzonden naar je ruggenmerg. Uiteindelijk komt dit signaal in je hersenen terecht, wat zorgt voor de beleving van pijn.

Wat voor pijn?

Pijn kan door allerlei omstandigheden ontstaan. Je kunt je schaven, stoten of anderszins verwonden. Daarnaast kun je allerlei soorten ongemak in je buik, rug, hoofd, oren, spieren en andere plekken voelen, afkomstig van tal van oorzaken. Zo kun je stress ervaren, ziek zijn of om een andere reden pijnklachten ervaren.

Waar komt het vandaan?

Voordat je pijnklachten gaat behandelen, is het allereerst belangrijk om te weten waar de pijn vandaan komt. Heb je je gestoten of ben je grieperig, dan is de oorzaak gemakkelijk te achterhalen. In andere gevallen is het minder duidelijk waar de oorzaak van je klachten ligt. Zo kan het zijn dat je door psychische problemen pijnklachten ervaart zonder dat je zelf doorhebt dat deze problemen er zijn. In zo’n geval kan de behandeling lastig zijn.

Wat kun je eraan doen?

Mensen zijn al snel geneigd pijnklachten met een pilletje, spuitje of drankje de kop in te drukken. In deze tijden waarin online medicijnen kopen steeds meer voorkomt, is het voor mensen makkelijker dan ooit om een middeltje te kopen om de klachten te verhelpen. Is dit echter de slimste manier? Nee. Een pijnstiller kan de klachten doen verminderen, maar is lang niet altijd een blijvende oplossing. Beter is het, om naar de bron van de klachten te gaan. De pijn van een onbehandelde aandoening kun je bijvoorbeeld verdoven, maar hiermee blijft de aandoening bestaan en zal deze niet weggaan. In het ergste geval nemen de klachten op termijn alleen maar toe! Ga daarom altijd langs je arts om te kijken welke oplossing zorgt voor het beste resultaat op de lange termijn. De weg naar verbetering is dan misschien wat langer, maar zorgt wel voor een duurzamer resultaat!