De 10 redenen om een personal trainer te nemen

  • -

De 10 redenen om een personal trainer te nemen

Tags : 

Er zijn duidelijke voordelen aan het kiezen van een personal trainer. Het is niet voor niets dat ‘celebrities’ rekenen op een personal trainer om hen nog sneller in vorm te krijgen. Sporten met en onder begeleiding van een trainer levert sneller resultaat op dan wanneer je constant jezelf moet motiveren om te gaan sporten.

Gelukkig hoef je niet rijk te zijn om ook de voordelen van een personal trainer te ervaren. Tegenwoordig kan je al zeer betaalbaar een uur sporten met een personal coach. In samenwerking met Train2Release hebben we de top 10 voordelen van het sporten samen met personal trainers voor jou opgesteld:

1. Verbeter je algehele conditie. Uit onderzoek blijkt dat het regelmatig samen trainen met een personal trainer een significant betere cardiovasculaire conditie oplevert dan wanneer je zonder trainer sport. Daarnaast geniet je ook van een verhoogde flexibiliteit, uithoudingsvermogen, houding, balans en coördinatie.

2. Behaal en behoud een gezond gewicht. Een personal coach helpt je bij het meten van je huidige gewicht en vetmassa en stelt op basis hiervan een verantwoord plan op hoe je kunt afvallen en hierna op gewicht kunt blijven. Hij/zij voorkomt hiermee dat je last krijgt van het jojo-effect.

3. Je blijft gemotiveerd. Opgeven of de kantjes er van af lopen is geen optie wanneer je je moet verantwoorden naar iemand die enkel tevreden is als je alles bereid bent te geven. De weg van de minste weerstand wordt dan ook niet gevolgd wanneer je samen traint met een professional. Als gevolg hiervan zal je dus gemotiveerd en doelgericht blijven sporten.

4. 100% focus op jouw persoonlijke omstandigheden. Een gecertificeerde coach zal altijd rekening houden met jouw lichamelijke omstandigheden. Als je bijvoorbeeld last hebt van een oude sportblessure zal hier een praktische oplossing voor gevonden worden waarbij er andere oefeningen worden uitgevoerd die de verzwakte spieren ondersteunen en pijn tegengaan.

5. Je leert de juiste technieken. Heb je je wel eens afgevraagd of je op de juiste wijze een gewicht tilt of hardloopt? Die vragen zijn verleden tijd wanneer je onder begeleiding gaat sporten. Jouw trainer helpt je graag bij het perfectioneren van je techniek.

6. Verspeel geen tijd meer. Behaal maximaal resultaat in minder tijd door gebruik te maken van een persoonlijk sporttraject.

7. Leer nieuwe vaardigheden. Trainen met behulp van een persoonlijke trainer die ervaring heeft met een bepaalde sport kan je helpen sneller bepaalde vaardigheden aan te leren. Wanneer je bijvoorbeeld wilt leren sportklimmen, kan het trainen met een ervaren klimmer je helpen de juiste technieken en mentaliteit aan te leren.

8. Spiritualiteit en de balans tussen lichaam en geest. Voor optimale herstel na een stevige trainingssessie is het belangrijk zo goed mogelijk tot rust te komen. Yoga, Tai Chi of meditatie kunnen hierin een ondersteunende rol spelen. Steeds vaker zetten personal trainers inzichten uit die disciplines in om hun clienten te helpen sneller te herstellen. Als gevolg hiervan bereik je niet alleen dat je lichaam sneller herstelt en sneller in ‘shape’ kan komen, maar ook dat je meer gemoedsrust en bezinning ondervind.

9. Het buddy systeem. Er is niets beters dan een afspraak te maken met een ander dat je altijd zult sporten, wat er ook gebeurd. Van je personal trainer verwacht je toch ook dat hij komt opdagen op een training? Het buddy systeem zorgt ervoor dat jullie altijd, zoals afgesproken, gaan sporten!

10. Sport op de manier die het beste bij jou aansluit! Met de juiste personal trainer vind je altijd de aanpak die het beste past bij jou. Voor de een werkt een Spartaanse strategie, terwijl de ander graag voorzichtig wilt trainen. Een ander wilt weer graag op afwijkende tijdstippen sporten of vanaf een bepaalde locatie die beter uitkomt dan een sportschool. Voor iedereen is een passend schema en uitvoering te vinden.

Ook aanbevolen om te lezen:
Managejezelf.nl – over gezond afvallen